Welcome to Dr. Mahamarowi Omar official blog.

Saturday, January 8, 2011

Star party Pantai MekMas

                Ketika cuaca baik seketika sempat merakamkan Orion Nebula menggunakan teleskop Pentax 100mm f/4 dengan menggunakan Canon 50d mod camera. Belum diproses.

Cuaca di Kb sehari dua ini agak buruk. Air pada beberap tempat telah naik. Peralatan sudah lama tidak digunakan. Sejak seminggu lepas cuma satu hari sahaja cuaca agak baik untuk buat cerapan. 
Kita secara umumnya sudah bersetuju untuk mengadakan parti bintang anjuran bersama dengan Falak-online di Pantai Mek Mas  Kuala Besar pada tahun Baru Cina nanti.
Kita mohon agar bersama-sama memohon pada  ALLAH supaya program ini berjaya dan cuaca bertambah baik. Sila ikuti halaman Falak-Online selalu untuk mengikuti perkembangan seterusnya.
Selain acara parti bintang kita boleh mengadakan pertandingan memacing bagi mereka yang berminat.
Jangan lupa bawa bersama alatan astronomi dan juga alat  pancing anda. Sebuah rumah disediakan bedekatan dengan tempat cerapan. Cukup untuk 10-15 orang. Ada cukup bilik air dan dapur sekali. Sesiapa yang berminat memasak boleh gunakan. Boleh jimat belanja tak perlu sewa hotel yang mahal asalkan sanggup tidur atas lantai!
Kalau ombak idak terlalu besar boleh mandi manda ditepi pantai.. jangan pakai kain pelikat semasa mandi!
Salam
Dari Balai Cerap Mini Dr. Rowi

No comments: